Innspill til utvalget
- Foreldrenettverk Mot Mobbing om skolemiljø
- ISAAC Norge om alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)
- Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring (NAFO) om særskilt språkopplæring for elever fra språklige minoriteter
- Kjartan Espeland om opplæringsloven kapittel 9 A, og hvordan den bør endres
- Forandringsfabrikken Kunnskapssenter om samarbeid med elever m.m.
- Sandnes kommune, Senter for flerspråklige barn og unge, om særskilt språkopplæring for elever fra språklige minoriteter
- Kjersti H. Jørgensen, PPT i Fet kommune, om medvirkning og spesialundervisning
- Hanne Torgersen, Vestfold fylkeskommune, om samarbeid med kommunale tjenester
- Jostein Alberti-Espenes om retten til et trygt og godt skolemiljø
- Norske Kveners Forbund om retten til opplæring i kvensk og finsk
- Norges Døveforbund, Resolusjon – Tegnspråkløftet
- Norges Døveforbund, Resolusjon – obligatorisk tegnspråkopplæring
- Rennesøy Mållag om målformer i grunnskolen
- Professor Rolf B. Fasting og førsteamanuensis Nils Breilid, Institutt for faglærer- og grunnskolelærer utdanning, OsloMet: Om PP-tjenesten m.m.
- Nynorsk kultursentrum om språkpolitikk m.m.
- Norsk Målungdom om språkpolitikk generelt og nynorsk spesielt
- Nydalen videregående skole om tegnspråk og knutepunktskoler
- Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) om tilpasset opplæring, spesialundervisning m.m.
- Noregs Mållag om språklige rettigheter
- Byggenæringens Landsforening om visse forhold for yrkesfag
- Norsk Industri om lærebedrifter
- Fleksibel utdanning Norges innspill til Opplæringslovutvalget
- Norges Døveforbund om opplæring i og på norsk tegnspråk
- Joron Pihl om skolebibliotek
- Fylkesmannen i Vestfold og Telemark om skyss
- O. I. Strandkleiv og S. O. Lindbäck om spesialundervisning m.m.
- Aksjon skolebiblioteks notat til opplæringslovutvalget
- Språkrådet: Innspel til arbeidet med gjennomgang og vurdering av regelverket i grunnopplæring
- Landsorganisasjonen i Norge (LO), foreløpige innspill om reguleringen av fag- og yrkesopplæringen
- Sittende og tre tidligere ledere av Foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG) om FUGs rolle og selvstendighet
- Øystein Stette om elever med mye fravær og tap av opplæring
- NEMIO om innhold i ny opplæringslov
- Den Franske skolen i Oslo om regler for private skoler godkjent etter opplæringsloven
- Faglig råd for elektrofag, vedlagt sluttrapport fra fagprøvegruppa
- Aksjon skolebibliotek om behov for skjerpet lovgivning for skolebibliotek
- Lykkelige barn om hva som er utfordringene med dagens regelverk
- Utdanningsdirektoratet, innspill til tekstutkast om utfordringer med regelstyringen
- Samarbeidsrådet for yrkesopplæring (SRY), innspill om opplæring i bedrift
- Redd Barna, innspill til flere tema
- Faglig råd for elektrofag, vedlegg
- NHO-fellesskapet
- Fagpolitisk utvalg i Østlandssamarbeidet
- Barneombudet og Trygg Trafikk om skyss og «særlig farlig skolevei»
- Elev- og lærlingombudet i Vest-Agder om det beste og verste med dagens regelverk
- Innspill fra Friskolenes Kontaktforum og Friskoleforum
- Abelia – Forum for Friskoler om regelverket for private skoler godkjent etter opplæringsloven
- Fråsegn frå Noregs Mållag om å sikre opplæring i sidemål
- Øivind Nordahl om ytringsfrihet
- Prof. Dr. Tony Burner om elevvurdering
- Redd Barna, åtte regionale ombud m.fl. om barns rett til å bli hørt før ileggelse av sanksjoner
- Fylkesmannen i Rogaland om opplæringsansvaret for barn i institusjoner etter barnevernlova
- Fylkesmannen i Rogaland om skolens arbeid med individuell plan
- Aksjon skolebibliotek/Norsk Bibliotekforening og Bibliotekarforbundet
- Språkrådet om innføring av språklege rettar etter opplæringslova